W pierwszej połowie lat 70. w Wielkiej Brytanii rozwinęła się undergroundowa subkultura, która wywróciła do góry nogami dotychczasowe projektowanie graficzne. Ruch punkowy ogarnął modę, muzykę i sztuki wizualne i w krótkim czasie rozprzestrzenił się na inne kraje, za znak rozpoznawczy obierając poszarpane ciuchy, irokezy, glany i zadziorną muzykę. Za pierwszy ważniejszy zespół punkrockowy uważa się Sex Pistols. Grafikiem odpowiedzialnym za oprawę graficzną ich koncertów, oraz projekty okładek był Jamie Reid, a sztandarowym jego projektem jest oprawa graficzna do „Never Mind the Bollocks”. Projekt został sprowadzony do samego liternictwa, ale z użyciem bardzo jaskrawych kolorów. Taki styl okładki idealnie wstrzelił się w zadziorną, śmieciową punkową estetykę.
Większość prac Jamiego Reida powstała w technice kolażu, polegającej na wycinaniu z gazet liter, lub fragmentów zdań i zastawianiu ich w prowokacyjny sposób z innymi elementami graficznymi lub rysunkami. Kolażowy styl graficzny, który wylansował Jamie Reid, stał się wyrazem buntu, anarchistycznych poglądów, walki ze skostniałym, konserwatywnym społeczeństwem. Doskonale pasował też do spontanicznej muzyki punk-rockowej.
[tm_divider type=”solid” space=”30″]Projekty Jamiego Reida[/tm_divider]